Oulun Ruskayhdistys ry:n 40-vuotisjuhla 22.11.2011

Juhla vietettiin ”perhepiirissä” oman väen kesken. Sali oli aivan täynnä ruskalaisia. Kaikki eivät mahtuneet juhlasaliin. Osa joutui seuraamaan toisessa huoneessa videon välittämänä juhlan kulkua.

Juhlaan oli saapunut yhdistyksen ensimmäinen puheenjohtaja Kerttu Suomio. Hän oli puheenjohtajana 1971-1981. Myös kunniapuheenjohtaja Helvi Hyrynkangas oli mukana. Hänen puheenjohtajakautensa oli vuosina 1991-2003. Nykyinen puheenjohtaja Satu Saravesi on ollut toimessa vuodesta 2009 alkaen.

Ohjelma oli monipuolista ja sitä oli runsaasti. Ohjelman suorittajat olivat yhdistyksen jäseniä. He olivat tehneet kovasti töitä harjoitellessaan ohjelmat. Puheenjohtaja Satu Saraveden avauspuheen jälkeen alkoi monipuolinen ohjelma, jossa oli hauska ”juhlapuhe”, näytelmäkatkelmia liittyen yhdistyksen alkuaikoihin, hauskoja sketsejä, tanssiesityksiä, kuorolaulua oman kuoron esittämänä ja tuolijumppaa. Tunnelma oli iloinen ja yleisö piti näkemästään ja kuulemastaaan.

Lopuksi nautimme täytekakkukahvit ja lauloimme maakuntalaulun Kymmenen virran maa. Tilaisuus jäi juhlallisena mieleen.

Teksti ja kuvat Esko Pekama

Ensimmäinen puheenjohtaja Kerttu Suomio