Ruskaliiton edustajakokous pidettiin 21.3. Helsingissä

Suomen Ruskaliitto ry:n edustajakokous (vuosikokous) pidettiin Helsingissä 27 virallisen edustajan ja 8 asian harrastajan läsnäollessa. Kokouksessa olivat edustettuina lähes kaikki Ruskaliiton jäsenyhdistykset.

Kokouksen alussa hallituksen varapuheenjohtaja Leena Hänninen onnitteli 70 vuotta täyttänyttä hallituksen puheenjohtajaa kukkien kera, ja sattuipa kokouspäiväksi vielä Pentin nimipäivä. Nimipäiväkahvit leivoksen kera tarjosi kokousväelle Tapiola-ryhmä.

Kokouksessa puhetta johti Voitto Juutinen, Oulun Ruskayhdistyksestä, ja sihteerinä toimi Tuulia Passila, Akaan Seudun Ruskat ry:stä. Pöydän takana myös hallituksen puheenjohtaja Pentti Kaukonen.

Kokous käsitteli esityslistassa ja kokouskutsussa mainitut asiat osittain vilkkaasti keskustellen. Toimintakertomus vuodelta 2011 sai liitteekseen yhden jäsenyhdistyksen ponnen, joka esitettiin kokouksessa. Toimintakertomus ja tilinpäätös hyväksyttiin ja vastuuvapaus myönnettiin vastuuvelvollisille. Toimintasuunnitelma alkaneelle vuodelle ja siihen liittyvä talousarvio keskustelutti osanottajia myöskin. On hyvä, että toiminnasta ollaan kiinnostuneita hallitusta laajemmaltikin ja asioihin voidaan ottaa kantaa. Hallituksen esitykset hyväksyttiin saatesanojen kera. Jäsenmaksu Ruskaliitolle hyväksyttiin esitetyssä muodossaan.

Kokouksen kulkua elävöittivät Tapio-ryhmän ja TanllinkSiljan edustajien esitykset. Tapio-ryhmän esityksen muodostivat erilaiset palvelut, joita ryhmä tarjoaa yksityisasiakkailleen ja erityisesti seniori-ikäisille. TallinkSiljan esitys oli osa suunnittelussa olevasta Ruskaliiton 40-vuotisjuhlan risteilystä maaliskuulle 2014.

Jäseenyhdistyksille tulee Ruska-Viesti 1/2012 lähiaikoina sisältäen tarkemmin edustajakokouksen asioita.

Edustajakokouksesta kirjoitti

Hallituksen puheenjohtaja