Syyskirje Ruskayhdistyksille

Ruskaliiton jäsenyhdistyksien päättäjille, hallituksen jäsenille ja varajäsenille

Juhlaristeily mukaan alkavan toimintakauden tapahtumiin

Suomen Ruskaliitto täyttää ensi vuonna 40 vuotta. Juhlaristeilystä on tietoja toimitettu jäsenyhdistyksille jo aikaisemminkin ja pyydetty liittämään risteily osaksi tulevaa toimintavuotta.

Risteilyn ajankohta on ennakkotietojen mukaisesti 24.-26.3.2014. Risteily toteutetaan Helsingistä lähtevänä risteilynä Tukholmaan, päivä Tukholmassa risteilynä. Päivitetty tarjous on tämän kirjeen liitteenä ja tarjous toimitetaan myös kirjepostina kaikille jäsenyhdistyksille. Jäsenyhdistyksien esiintyvien ryhmien / henkilöiden avulla meillä on mahdollisuus saada laivalle myös omaa ohjelmaa ja siten lisätä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta meidän Ruskalaisten kesken. Laivan on todella hyvät mahdollisuudet omaan tapahtumaan!

Käytännön matkanjärjestäjänä toimii Matkapojat Oy ja yhteyshenkilönä Iina Peura. Liittymäkuljetuksista Helsinkiin tekee Matkapojat myös tarjouksen aikanaan. Matkapoikien kautta tullaan tarjoamaan risteilyä myös toisille eläkeläisyhdistyksille. Tavoitteena on saada risteilystä todellinen eläkeläisten tapahtuma. Risteilyn ohjelmaan myös TallinkSilja on luvannut panostaa.

Hallitus tulee syksyn aikana täsmentämään omaa rooliaan risteilyn järjestelyissä ja kokonaisuuden rakentamisessa. Alustavassa talousarviossa on varaus matkakustannuksiin osallistumisesta ryhmämatkojen osalta erityisesti pitkämatkaisille jäsenyhdistyksille.

Juhlalehti juhlavuoden kunniaksi

Alustavissa keskusteluissa on ollut puhetta erillisen Ruskaliiton Juhlalehden tekemisestä osaksi 40-vuotista juhlavuotta. Uskon, että jokaisesta jäsenyhdistyksestä on mahdollisuus saada kuvallista tekstiä lehden sisältöön, niin historiaa kuin erityisesti nykyistä toimintaa. Juhlalehti toimisi siten myös jäsenhankinnan tukena. Ilmoitushankintaan uskon myös löytyvän mahdollisuuksia, kun hinnoittelu pidetään edullisena ja jokaisessa jäsenyhdistyksessä siihen paneudutaan. Tavoitteena voisi olla yksi ilmoitus jokaisesta jäsenyhdistyksestä! Asiaan palataan hallituksen kokouksessa ja sen jälkeen tietoja tulee kaikille jäsenyhdistyksille.

Jäsenhankintakilpailu

Muistattehan menossa olevan jäsenhankintakilpailun? Tiedote asiasta on toimitettu kaikille jäsenyhdistyksille ja jaettu edustajakokouksen aineistopaketissa. Haluattehan varmistaa yhdistyksenne toiminnan tulevaisuudessakin!

Syksyn 2013 toiminta

Toivon ja uskon kaikki jäsenyhdistyksien aloittavan uuden toimintakauden nyt syksyn koittaessa uudella innolla tavoitteena tuottaa jäsenilleen toiminta-ajatuksen mukaisesti

psyykkistä ja fyysistä hyvinvointia ja sosiaalista turvallisuutta.

Olosuhteet eri paikkakunnilla ovat hyvin erilaisia. Yhteistä varmaan kaikille on se, että yhdistyksen tapahtumissa tavataan tuttuja ja viihdytään yhdessä.

Lämmin kesä kääntyy syksyyn – illat pimenevät ja viileys helpottaa osaltaan päivittäistä elämää.

Oikein toimeliasta alkavaa toimintavuotta toivottaen